02.01.2021

Duhovna misel za 2. nedeljo po Božiču

Kje najti pravo modrost?

Še smo v novoletnem razpoloženju. Kar nekako oddahnili smo se, ko je za nami leto, ki je bilo težko, polno stisk, negotovosti ob okužbah, boleznih in odtujenosti.  Še toliko bolj čutimo vrednost zdravja,  sreče in miru.

Letos še toliko bolj voščimo: da bi bilo le zdravje! Tisti, ki so sami doživeli resno bolezen ali so jo doživljali na svojih bližnjih, vedo, kako pomembno je zdravje na telesu in duši.

Toda, zdravje ni edini pogoj za srečo. Gotovo smo že kdaj čutili na sebi ali na drugih, da lahko ima človek zdrave vse telesne organe ali udje, a je vseeno nesrečen, morda zagrenjen ali pa je storil neko  neumnost v življenju, ki ga zdaj greni in mu  sicer zdravo telo dela notranje, v duši bolno. Seveda potrebujemo zdravje  telesa in duha. Slednjemu bi lahko rekli tudi prava modrost. Pravilno presoditi, prav govoriti in ravnati je izredno velika  dobrina. Vsi narodi cenijo modre može in žene, ki imajo v sebi neki notranji čut, ki znajo prav svetovati tudi drugim. Taki so resnični dobrotniki človeku, narodu,  še več, lahko bi rekli tudi človeštvu. Te modrosti pa ne učijo šole, ni je fakultete, ki bi  naredila človeka modrega. Izobraženost in modrost sicer lahko hodita skupaj, a ni nujno. Saj bomo lahko srečali zelo izobražene ljudi, a ne modre, včasih celo življenjsko nespametne, lahko pa nekdo nima veliko znanja, pa je zelo moder, brihten človek.

Današnje 1. mašno berilo govori o modrosti. Pokazalo nam je, da je modrost pravi božji dar, da izhaja iz ust najvišjega, da si je v Izraelu postavila šotor, se naselila.  Res vidimo v njihovi zgodovini veliko uresničene modrosti, pametnih ljudi, ki so imeli zelo globok čut za Boga in sočloveka.  To odraža v celoti Sveto pismo.  A  končno meri ta misel še globlje, misli na popolno modrost, na Boga, ki je stopil v ta svet z učlovečenjem Jezusa Kristusa.

V evangeliju smo slišali znani tekst iz začetka Janezovega evangelija: »V  začetku je bila Beseda in beseda je bila pri Bogu, in beseda je bila Bog«. To težko razumemo. Morda bi nam bilo lažje, če bi zamenjali Beseda z modrost in rekli: v začetku je bila modrost, in modrost je bila pri Bogu, vse je po tej modrosti nastalo. In končno se je božja modrost približala tako zelo, da je postala vidna, otipljiva v Jezusu Kristusu, se je naselila med nami.

Zgodba pripoveduje o možu, ki je zapustil svoje delo in prijatelje in se je naselil v ubogi hiško izven vasi. Veliko je molil, bral sveto pismo in premišljeval. Bil je zelo srečen. Kmalu so začeli prihajati k njemu po nasvete. Vsakega je potolažil, mu vliv poguma in zaupanja, žalostni so se od njega vračali veseli, trpeči so se vračali mirni in potrpežljivi, obupanim je odkril nov smisel življenja.  S tem je vzbudil zanimanje mogočnih meščanov in oblasti. Spraševali so se,  kako on to dela, kakšna je njegova izobrazba, kje in pri kom je študiral, katere diplome ima in zakaj to počenja, koliko zasluži, če daje davke.  Sklenilo so, da ga gredo vprašat. S kakšno pravico, s kakšno izobrazbo to delaš, katere literature se poslužuješ?

Mož jim je brez zadrege odgovoril. Zelo preprosto. Poslužujem se treh knjig, ki jih vsak dan prebiram: prva je knjiga Stvarstva. Utihnite, poslušajte, kako čudovito nam brez besed  govori narava. Slišite?

Druga je knjiga moje vesti. Vsak dan jo odpiram in skrbno prebiram. Vedno bolj mi govori. Tretja je knjiga Svetega pisma. Vse kar se sprašujem, kar občudujem, kar potrebujem je zapisano v njej. Berite to tudi vi, pa vam bo marsikaj bolj jasno.

Vsem, ki pridejo k meni po nasvet«, je rekel svet mož, »svetujem, naj prebirajo te tri knjige. Drugačni, srečnejši odhajajo domov. Poskusite tudi vi! Isti avtor, Bog je pisal vse tri. Božja modrost, ki je zapisana v stvarstvu, se odraža tudi v naši vesti in se skriva v besedah sv. pisma. Na različne načine jo je torej moč najti«.

Miha Her,am

Poskusimo tudi mi.